Urząd stwierdził, że spółka, pobierając wygórowane opłaty za międzystrefowe połączenia telefoniczne, nie wywiązała się z wcześniejszego nakazu UOKiK-u.
W lipcu 1998 roku Urzędu wydał decyzję nakazującą Telekomunikacji Polskiej zaniechanie stosowania praktyk monopolistycznych.
Ze względu na opóźnienia wprowadzenia zaleceń UOKiK w 2000 roku wszczął przeciwko TP SA postępowanie antymonopolowe. W jego wyniku w 2001 roku nałożono na spółkę karę pieniężną w wysokości 54 milionów złotych, za niewykonanie decyzji w części dotyczącej pobierania nadmiernie wysokich opłat za połączenia międzystrefowe.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchylił karę nałożoną przez UOKiK. Z uwagi na fakt, że sąd nie zakwestionował orzeczenia
Urzędu, odnoszącego się do niezgodnej z prawem praktyki Telekomunikacji Polskiej, UOKiK kontynuował postępowanie dotyczące niewykonania decyzji z 1998 roku.
W marcu tego roku Urząd działając na podstawie nowej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, ukarał TP SA sankcjami finansowymi w wysokości stanowiącej równowartość 10 tysięcy euro za każdy dzień niewykonania decyzji.
Łączna kara za 148 dni zwłoki wyniosła właśnie 5 milionów 700 tysięcy złotych.